Останнім часом почастішали випадки, коли представники Російської Федерації дозволяють собі диктувати Україні, яку форму державного устрою чи адміністративно-територіального поділу їй слід обрати, які форми політичного, економічного чи соціально-культурного життя запровадити для того, щоб розв’язати суспільно-політичну кризу, у якій опинилась українська держава.
У зв’язку з цим Міністерство закордонних справ України підтверджує свою позицію, яка уже неодноразово у різний спосіб доводилась до російської сторони, про те, що подібні заяви російських офіційних чинників є грубим і неприхованим втручанням у внутрішні справи України, яке суперечить фундаментальним нормам міжнародного права та загальновизнаним принципам співжиття держав.
Замість цього російській владі слід було б зосередитись на наповненні власного федерального устрою реальним змістом, поверненні до демократичних виборів на регіональному та місцевому рівнях, забезпеченні захисту прав національних меншин, які страждають через відсутність можливості повноправної участі у діяльності органів державної влади та прийнятті рішень щодо розвитку їх території, запровадженні зваженої мовної політики шляхом надання представникам національних меншин можливості вивчати рідну мову та отримувати цією мовою освіту.
У разі відсутності прогресу на цьому напрямі, Україна могла б надати Російській Федерації свої пропозиції по удосконаленню і оптимізації її державного устрою і політичної системи, наприклад, у вигляді плану конфедералізації російської держави із запровадженням 5-10 державних мов, а також національних квот в основних органах державної влади, які б чітко відображали інтереси всіх основних національних і мовних спільнот російського суспільства. Міністерство закордонних справ України переконане, що такий крок дозволи в би наблизитись Російській Федерації до цивілізованих зразків демократії, прав людини та поваги прав національних меншин.