У ніч на 31 січня 2016 року перший демонстраційний потяг по маршруту нового Шовкового шляху з України до КНР прибув у пункт призначення на станцію Достик Казахської залізниці, що на кордоні з Китайською Народною Республікою.
Поїзд у складі 10 вагонів та 20 сорокафутових контейнерів був відправлений 15 січня з українського порту Іллічівська. За маршрутом він прослідував Чорним морем та основними станціями: порт Батумі, Алят, Актау-Порт, Бейнеу, Жезказган, Балхаш-1.
Загалом тривалість маршруту склала 15,5 діб замість 12 анонсованих раніше. Затримки виникли у Чорному морі та на території Казахстану. Так, тривалість руху збільшилася через затримку порому на Чорному морі, спричинену штормом, та простоєм на станції Жанаарка через неузгодженість дій по оплаті казахській стороні.
Зміни у графіку тестового рейсу – нормальне явище, так як його головним завданням було виявлення можливих “вузьких місць” і уникнення їх у майбутньому. Отриманий досвід стане основою для удосконалення логістики перевезень після запуску поїзда новим Шовковим шляхом на регулярній основі.
Вказаний маршрут є альтернативним шляхом доставки вантажів з Заходу на Схід в обхід території РФ через Україну, Грузію, Азербайджан та Казахстан до Китаю.
2 лютого ц.р. у Києві було проведено нараду під головуванням Прем’єр-міністра України Арсенія Яценюка щодо прибуття демонстраційного поїзду до кінцевого пункту призначення за новим Шовковим шляхом. У нараді взяв участь Надзвичайний і Повноважний Посол України в КНР Олег Дьомін
Основними питаннями на порядку денному наради були аналіз "вузьких місць" по маршруту тестового поїзду та можливості їх усунення в подальшій роботі. В.о. голови правління ПАТ "Укрзалізниця" Олександр Завгородній поінформував, що робота з відпрацювання організації контейнерного поїзда на всьому шляху його прямування завершиться в кінці лютого. В Астані має відбутися нарада, під час якої будуть підписані остаточні домовленості між учасниками проекту з усіх країн. Це дасть можливість остаточно узгодити роботу всіх учасників маршруту і уникнути простоїв під час доставки вантажів. Зокрема час слідування територією Казахстану – найдовшою ділянкою маршруту протяжністю більше 3000 км – може становити всього 3 дні.
Посол України в КНР Олег Дьомін наголосив на значному інтересі до нового маршруту доставки контейнерних вантажів безпосередньо у Китаї. Розширення можливостей доставки вантажів з Китаю до України та країн Європейського Союзу привітав речник МЗС КНР. Олег Дьомін наголосив, що на думку українських підприємців, завдяки роботі нової лінії не тільки буде прискорена доставка продукції українських виробників, але й розширено їх асортимент. Керівник Посольства України висловив сподівання щодо найшвидшого завершення перемовин у Пекіні щодо реалізації даного проекту.
Підводячи підсумки наради, Прем’єр-міністр Арсеній Яценюк привітав Міністерство інфраструктури і Укрзалізницю з успішним завершенням першого тестового рейсу та поставив завдання працювати над скороченням тривалості маршруту і вартості перевезення. Прем’єр наголосив, що необхідно створити такі умови транспортування вантажів цим шляхом, щоб він став буденністю для бізнесу.