«Поглиблення торговельної та економічної співпраці вздовж проекту «Пояс і шлях»
для розвитку безперешкодної і ефективної торгівлі та взаємовигідного розвитку»
Шановний пане Голово!
Шановні китайські та іноземні партнери!
Пані та панове!
Дозвольте від імені Уряду України та членів української делегації висловити подяку за запрошення взяти участь у роботі Діалогу високого рівня Форуму міжнародного співробітництва «Один пояс - один шлях» та за надану нам гостинність.
Майже три роки тому в результаті Революції Гідності народ України змінив парадигму розвитку своєї країни. Він обрав європейський напрямок з мрією про сучасний і справедливий соціальний та економічний розвиток.
З упевненістю можу сказати, що економіка України протягом минулого року подолала наслідки тривалої економічної кризи.
Важливу роль у цьому відіграли реформи Уряду України, спрямовані на дерегуляцію підприємницької діяльності, поліпшення бізнес-клімату, підвищення ефективності управління державними інвестиціями та державним сектором економіки.
Завдяки виваженим крокам Уряду, поступовому оновленню зруйнованих фінансових й виробничих зв’язків, формуванню нових акцентів у напрямках економічної діяльності вдалося досягти макроекономічної стабільності та відновити економічне зростання.
2016 рік став роком, в якому промисловий розвиток став нашим пріоритетом. І я впевнений, що в України є всі передумови розбудови своєї автентичної індустріальної величі, яка дозволить забезпечити робочі місця, гідну оплату праці, виробництво товарів з високою доданою вартістю, які користуватимуться попитом у світі.
Україна не може стояти осторонь глобального проекту «Пояс і шлях» – вона територіально та геоекономічно є невід’ємною часткою цього великого проекту. В Україні сходяться і перехрещуються шляхи зі сходу на захід і з півночі на південь. Україна була і залишається надійним партнером для тих хто поважає її суверенітет, історію, культуру і народ.
У концепцію участі України в проекті «Пояс і шлях» закладений фактор взаємозалежності та взаємодоповнюваності економік партнерів, який є найбільш важливим у сучасному світі для повноцінної взаємодії держав.
Про наші спільні можливості свідчать як темпи розвитку аграрного комплексу України, яка займає третє місце в світі з експорту зернових, так і рівень довіри до української продукції, який склався останнім часом у багатьох куточках світу і, зокрема, в Китаї. Україна може вдвічі збільшити обсяги виробництва аграрної продукції, але для цього потрібно досить серйозні інвестиції, зокрема в глибоку переробку екологічно чистої аграрної сировини.
Україна була і залишається розробником низки успішних та історично важливих фундаментальних технологій в таких галузях, як авіабудування, освоєння космосу, важке та енергетичне машинобудування, видобування корисних копалин, створення нових матеріалів.
Приємно зазначити, що розвиток високошвидкісних залізничних шляхів починався в Китаї з використанням устаткування та технологій зварювання рейкового полотна, розроблених всесвітньовідомим Інститутом електрозварювання ім. Патона. Сьогоднішні технології інституту дають можливість якісно і недорого зварювати матеріали в космосі і, навіть, живі тканини.
Марки «Антонов» і «Мотор Січ» відомі в Китаї та інших країнах світу всім, хто має відношення до авіації.
Завдяки високому інтелектуальному надбанню Україна також успішно розробляє сучасні ІТ та комунікаційні системи, що відмічається китайськими компаніями – глобальними гравцями у цій галузі, які працюють в Україні: один із 7 закордонних науково-дослідницьких центрів корпорації «Хуавей» знаходиться в Україні.
Ми пропонуємо світові те, у чому завжди були сильними і талановитими.
Для побудови «української ділянки» нового Шовкового шляху ми готові налагодити співпрацю між підприємствами України і Китаю з реалізацією продукції на ринках Європейського Союзу, розвивати співробітництво з модернізації української промисловості та поповнення нестачі виробничих потужностей, спричинених зміною ситуації на сході України.
З метою покращення умов, збільшення пропускної спроможності та швидкості руху, підвищення конкурентоспроможності мультимодальних контейнерних перевезень сполученням Китай - Західна Європа - Китай транзитом територією України, ми готові докласти зусиль до розвитку і модернізації транспортної інфраструктури України. Це можливо реалізовувати на основі публічно-приватного партнерства та інших сучасних форм співпраці.
Для формування додаткових можливостей для транзитних потоків у рамках китайського проекту «Пояс і шлях» доцільною є реалізація низки логістичних проектів, таких, як будівництво портових терміналів, елеваторів, рухомих складів для транспортування аграрної продукції, сховищ холодного зберігання.
Україна – країна з добре збалансованою енергетичною системою, провідна європейська держава у сфері атомної енергетики і з перспективою розвитку альтернативної. Це ще одна з ділянок розбудови інвестиційної співпраці з Китаєм в рамках ініціативи «Один пояс, один шлях». На порядку денному - впровадження проектів екологічно чистої енергетики на основі аграрного виробництва та використання відновлюваних джерел енергії. У нас також існує висока зацікавленість у взаємовигідних відносинах в реалізації спільних проектів, спрямованих на розвиток ядерної енергетики та атомно-промислового комплексу шляхом розширення науково-технічного співробітництва у мирному використанні атомної енергії, обміну досвідом з питань проектування, спорудження, експлуатації та технічного обслуговування АЕС, а також розробки, виготовлення і постачання устаткування для атомних станцій.
Говорячи про інвестиційну складову співпраці в рамках проекту «Пояс і шлях» хотів би зупинитись ще на такому важливому питанні, як використання партнерами програми приватизації в Україні. У результаті проведення відповідних реформ ми запропонували іноземним інвесторам пакет ліквідних та ефективних активів. Думаю, що ця пропозиція має зацікавити особливо китайський бізнес з точки зору інвестування в їх розвиток, враховуючи, що Китай сьогодні є одним із світових лідерів за обсягами операцій на ринку об’єднань і поглинань.
Україна вітає намагання Китаю встановити для всіх партнерів проекту «Пояс і шлях» чесні правила для торгівлі, вільні від протекціонізму та проявів надмірного захисту власних ринків, які в певній мірі стримують динаміку глобального економічного зростання. Це особливо негативно відбивається на країнах з ще недостатньо розвиненим економічним потенціалом або на тих, хто знаходиться у стадії переходу на іншу модель розвитку.
Наявним прикладом безчесної гри на своїх логістичних перевагах та територіальній винятковості є заборона Росією руху товарів, зокрема українських, через свою територію. Це завдає не тільки шкоди нам, але і й інтересам Китаю та інших учасників ініціативи і фактично знищує дух чесної і взаємовигідної торгівлі, який закладено Китаєм і його партнерами в цей геоекономічний проект.
Вважаю, що ми всі разом повинні послідовно протидіяти тим абсолютно нелогічним з економічної точки зору та вкрай заполітизованим викликам, які штучно виникають на шляхах сполучень між країнами.
Пані та панове!
Закінчуючи свій виступ, хотів би підкреслити, що етап, на якому економічні відносини між Китаєм та рештою країн світу обмежувалися лише торгівлею, минув. Ми всі, напевне, усвідомлюємо, що сучасний світ вже не зможе існувати без врахування економічних надбань Піднебесної за останні два десятиріччя та її величезної культурно-історичної спадщини, яка формувалася тисячоліттями. Ініціатива Китаю «Один пояс – один шлях» – це спроба об’єднати всі різнобарв’я Азії на економічній платформі, «виготовленій в Китаї», і зробити її ближчою до Європи та всього світу. Україна вже підтримала цю ініціативу і готова до активних дій на шляху її реалізації.
Дякую всім за увагу!
Бажаю партнерам міцних і чесних відносин, перспективних та взаємовигідних проектів!