Беручи до уваги надходження до Посольства великої кількості запитів від засобів масової інформації, нижче наводимо відповіді на найтиповіші запитання, які стосуються ситуації в КНР у зв’язку зі спалахом коронавірусу 2019-nCoV.
Кількість громадян України, які тимчасово перебувають на території консульського округу Посольства України в КНР та звернулися до консульського відділу із заявою про прийняття на тимчасовий консульський облік станом на 31 січня 2020 року – 93 особи.
Згідно з українським законодавством прийняття громадян України на консульський облік відбувається на добровільній основі, за винятком прийняття на облік дітей-громадян України, усиновлених іноземцями або громадянами України, які постійно проживають за кордоном, на підставі заяви громадянина України або його законного представника, яка подається до ЗДУ особисто або надсилається поштою.
Консульський облік громадян України, які тимчасово перебувають на території КНР, проводиться також Генеральним консульством України в Шанхаї (консульський округ включає: м.Шанхай, провінції Аньхой, Цзянсу, Цзянсі, Чжецзян, Фуцзянь) та Генеральним консульством України в Гуанчжоу (консульський округ включає: м. Гуанчжоу, провінції Гуандун, Гуйчжоу, Хайнань, Хунань, Гуаньсічжуанський автономний район).
Станом на 31 січня 2020 р. кількість громадян України, які перебувають у провінції Хубей, з якими Посольство встановило контакт - 57 (53 особи перебувають у м.Ухань, 1 особа - у м.Сян"ян, 1 особа - у міському повіті Чжунсян м.Цзінмень, 1 особа - у м.Ічан, 1 особа - у м.Сяогань).
Посольство України в КНР здійснює постійний моніторинг ситуації та підтримує контакти з українськими громадянами, які перебувають у провінції Ухань, за допомогою стільникового зв’язку та соцмереж. Громадяни України отримують необхідну допомогу від компетентних урядових установ та організацій КНР. Перебоїв з продуктами та предметами першої необхідності в карантинній зоні немає. Діє цілодобова гаряча лінія Посольства: +86-137-0123-0647.
Інформація щодо епідеміологічної ситуації в КНР та рекомендації для громадян України у зв’язку зі спалахом коронавірусу 2019-nCoV розміщуються на офіційному веб-сайті Посольства України в КНР та Міністерства закордонних справ України. З метою термінового доведення інформації до громадян України, які перебувають на території Китаю, чи планують візит до Китаю, Посольство поширює інформацію також за допомогою соціальних мереж, зокрема, китайської соцмережі «WeChat», яка є найефективнішим і найрозповсюдженішим засобом комунікації в КНР.
Посольство на постійній основі проводить моніторинг епідеміологічної ситуації в Китаї та інформує про її розвиток МЗС України, проводиться робота з компетентними органами КНР. У разі прийняття Урядом України рішення про евакуацію громадян України з провінції Хубей, Посольство України в КНР надасть сприяння у забезпеченні координації дій відповідних компетентних органів України та КНР, які відповідають за проведення евакуаційних заходів.
При погіршенні самопочуття, а, особливо, симптомах, схожих на грип чи ГРВІ, Посольство України в КНР рекомендує мінімізувати контакти з іншими людьми й невідкладно звернутися до найближчого медичного закладу. У випадку госпіталізації себе та/або інших відомих громадян України, рекомендуємо терміново повідомляти Посольство України в КНР на цілодобову гарячу лінію: +86-137-0123-0647. Маючи таку інформацію, Посольство вимагатиме від керівництва відповідної лікарні надання громадянину України необхідної допомоги, а також допоможе, у разі потреби, комунікувати з родичами.
Станом на 30 січня 2020 р., згідно з інформацією Національної комісії охорони здоров’я КНР серед інфікованих новим штамом коронавірусу (2019-nCoV) на території Китаю громадян України немає.